.

Akredytacja

-------------------------------
Certyfikat
ISO 9001: 2001
UDT - CERT



-------------------------------
Ośrodek Egzaminowania Spawaczy


----------------------------- Państwowa Komisja Kwalifikacyjna



-------------------------------

Bezpłatne kursy

-----------------------------
Zapewniamy
badania lekarskie



----------------------
Zapewniamy noclegi
i wyżywienie

Szybki kontakt
Tel: 523229258
Tel2: 608 044 008
Tel3: 608 041 101
Email: list@uprawnienia.com
GG : 1337858

Kurs na żuraw wieżowy, uprawnienia na żuraw budowlany

Kursy: obsługa żurawi wieżowych, samojezdnych
- Działamy w oparciu o najnowszy program UDT


Zapraszamy do wzięcia udziały w kursie na żurawie budowlane:


W cenie kursu na żuraw wieżowy znajduje się:
- szkolenie teoretyczne i praktyczne ( standardowo 24 godzin teorii i 35 godziny praktyki na sprzęcie)
- materiały szkoleniowe
- odzież ochronna ( rękawice, kask)
- badania lekarskie
- certyfikat UE
- egzamin przed Urzędem Dozoru Technicznego.
- można dokupić nocleg 45 zł za dobę ( przy Ośrodku)

Szkolenia przeprowadzana są zgodnie z założeniami programu zatwierdzonego przez UDT z Bydgoszczy i Warszawy.

Podstawowym celem kursu jest nabycie wiedzy i umiejętności
w zakresie niezbędnym dla prawidłowej obsługi żurawia wieżowego oraz przygotowaniu do egzaminu przed Urzędem Dozoru Technicznego.

Szkolenie praktyczne oraz egzamin przed UDT odbywa się na naszym sprzęcie lub
u zleceniodawcy.

Podczas trwania szkolenia zgłaszamy uczestników do egzaminu przed UDT. Zajmujemy się kompleksowo : szkoleniem, zorganizowaniem egzaminu, przesłaniem wniosków uczestników szkolenia do UDT, badaniami lekarskimi
i wydaniem uprawnień. Uzyskane dokumenty są ważne bezterminowo.

POSIADAMY UDT - CERT

Kurs kończy się egzaminem teoretycznym oraz praktycznym przed Inspektorem Urzędu Dozoru Technicznego. Po zdaniu egzaminu słuchacze szkolenia otrzymują zaświadczenie kwalifikacyjne uprawniające do obsługi lub konserwacji urządzenia na które zdawał.

Zgłoszenia na kurs przyjmujemy telefonicznie pod numerem telefonu 052 3229258, 608044008 lub poprzez formularz zgłoszeniowy.

Z uwagi na wiele pytań dotyczących typów żurawi poniżej przedstawiamy małe komendium oraz informacje na jakich żurawiach warto się szkolić a które wychodzą z użycia


Żuraw wieżowy:


Informator:

Żuraw wieżowy
-urządzenie dźwignicowe potocznie zwane dźwigiem, zaliczane do największych maszyn roboczych. Może osiągać wysokość podnoszenia wolnostojąco do około 100 metrów, a kotwiony do budynku ograniczony jest jedynie długością liny podnoszącej.Żurawie budowlane mogą być stacjonarne (także budowane na szczytowej kondygnacji budynku) lub przejezdne, na podwoziu szynowym lub gąsienicowym. Kolumna żurawia budowlanego często budowana jest w kształcie pionowej wieży o wielosekcyjnejkratownicowej konstrukcji. Wysięgnik może być wychylny z cięgnikiem ainstalowanym na jego końcu lub stały, poziomy, z wodzakiem (cięgnikiem) poruszającym się po nim. Żuraw budowlany wyposażony jest w kilka napędów, zwykle elektrycznych, z których każdy realizuje jeden ruch: napęd podwozia, obrót wysięgnika, wychył wysięgnika lub przesuw wodzaka oraz podnoszenia haka, na którym wiesza się ładunek lub zawiesia.

Podstawowe informacje:
- Wysięg jest to odległość pomiędzy osią obrotu żurawia a hakiem, mierzona w poziomie.
- Wysokość podnoszenia jest to odległość mierzona od podłoża do gardzieli haka
Żuraw dolnoobrotowy
Żuraw przemieszcza się na miejsce montażu ciągnięty za ciągnikiem siodłowym lub balastowym. Następnie pozostawiany jest w miejscu montażu oraz rozstawiane są łapy. Po wypoziomowaniu żurawia przystępuje się do ustawienia wieży do pionu, a następnie założenia przeciwwagi. Po wykonaniu tych czynności można przystąpić do montażu wieży oraz wysięgnika. np: ŻB 75 - są to żurawie starej generacji wychodzące z użycia.

Montaż wieży oraz wysięgnika następuje na dwa sposoby:

  • hydraulicznie - za pomocą siłowników
    • wieża składa się z dwóch elementów połączonych zawiasem, rozkładanych siłownikiem (wada - brak możliwości zmiany wysokości wieży)
    • wysięg rozkłada się podobnie jak wieża, również hydraulicznie. Zaletą jest możliwość złożenia wysięgnika w trakcie przenoszenia ładunku na czas omijania przeszkody. W tym czasie wodzak musi znajdować się w niezłożonej części wysięgnika.
  • mechanicznie - teleskopowo za pomocą lin i wielokrążków

Żuraw górnoobrotowy

Żuraw na budowę przewożony jest w elementach na ciężarówkach. Montaż na budowie odbywa się przy pomocy żurawia samojezdnego. Na uprzednio przygotowanym podłożu rozkładana jest podstawa żurawia. Do podstawy mocowana jest wieża. Wieża składa się z wielu pojedynczych elementów łączonych razem aż do osiągnięcia żądanej wysokości. Jednocześnie umieszczany jest balast centralny. Po pełnym zabalastowaniu żurawia, na wieżę nakłada się obrotnicę oraz przeciwwysięg. Na ziemi jest scalany wysięgnik, po czym w całości jest podnoszony do góry i montowany do obrotnicy. Przed oddaniem do eksploatacji należy jeszcze wyregulować wyłączniki przeciążeniowe oraz krańcowe żurawia.

Dodatkowe:

Zgodnie z normą ISO 4306-1:1999 w zależności od podstawowych cech konstrukcyjnych żurawie dzielimy na:

  • Żurawie bramowe lub półbramowe
    zwany też (w odniesieniu do niektórych rodzajów)żurawiem portowym, to urządzenie mechaniczne służące do przeładunku towarów ze statków na nabrzeże lub odwrotnie. Dźwig portowy jest tak skonstruowany, że może wykonywać kilka operacji jednocześnie: podnosić i opuszczać ładunki, obracać wysięgnicę wokół własnej osi i zmieniać jej nachylenie, a także przesuwać się wzdłuż nabrzeża.


  • Żuraw samojezdny

    Żuraw samochodowy (samojezdny, samobieżny) – urządzenie dźwigowe na podwoziu samochodu ciężarowym lub specjalnie skonstruowanym podwoziu samojezdnym, używane do prac przeładunkowych i montażowych. Żuraw samochodowy składa się z wciągarek i wychylnego wysięgnika osadzonego na obrotowym pomoście (kolumnie), co zapewnia podnoszenie i opuszczanie ciężaru oraz jego przemieszczanie przez obrót pomostu i zmianę wysięgu. Maszyna może pracować w dwóch trybach: transportowym i dźwigowym. W trybie pracy dźwigowej,podwozie, w celu zapewnienia stabilności, jest zwykle podnoszone na wysuwnych podporach(łapach), będących częścią urządzenia.

    W tradycyjnych rozwiązaniach wysięgnik miał konstrukcję segmentową
    i wymagał pracochłonnego i czasochłonnego montażu na miejscu pracy. Nowoczesne żurawie samojezdne posiadają wysięgnik teleskopowy i przystosowanie ich do pracy w trybie dźwigowym jest zautomatyzowane.

    Odmianą żurawia samochodowego są tzw.HDSy, czyli montowane na ciężarówkach a umożliwiające ich samodzielny załadunek oraz rozładunek np. poprzez boczną burtę. Zazwyczaj mają nośność kilku ton.

    W miarę zwiększania wysięgu żurawia zmniejsza się jego udźwig. Żuraw samochodowy może poruszać się z podwieszonym ciężarem.

    Rozróżnia się żurawie samochodowe o napędzie mechanicznym, elektrycznym
    i hydraulicznym. Jednakże zazwyczaj napędzane są przez silnik spalinowy, używany także do napędu podwozia, gdy pracuje w trybie transportowym.

  • żurawie samojezdne kołowe terenowe

  • żurawie samojezdne gąsienicowe

  • żurawie samojezdne przemysłowe

  • żurawie samojezdne portowe

  • żurawie samojezdne z osprzętem roboczym o specjalne konfiguracji

PEŁNE PROGRAMY SZKOLEŃ DOSTĘPNE DLA ZLECENIODAWCÓW PONIŻEJ

 

INNE
 




Kurs podesty ruchome, kurs zuraw wiezowy , suwnice, dzwignice, hds, wciagniki, dzwigi towarowo osobowe cała polska